Kläder & utrustning
För materialansvariga
För Materialansvariga i Töjnans lag
Under denna flik lägger vi ut information, tips och ansvarsuppgifter för er som är materialansvariga.
För er som är materialansvariga i era respektive lag vill vi till att börja med uppmärksamma er på följande ansvarsuppgifter:
OBS! För våra allra yngsta lag som precis börjat cup-spel gäller vissa speciella rutiner kring när och hur vi hanterar profilkläder och matchställ. Ni får hjälp med detta av föreningen i samband med uppstart av lag och under första säsongen.
• Var uppdaterad på rutinen för ”Kläder & utrustning” som finns i länken ovan på denna sida.
• Samla in och administrera medlemmarnas beställningar av
profilkläder enligt gällande rutin (se nedan alt. i länken ovan på denna sida).
• Säkerställa att ni har tillräckligt med gula matchtröjor (hemmatröja) och svarta (bortatröja) för utlåning till spelarna under seriespelet. OBS! Flertalet har redan båda gul resp svart tröja med siffra så i huvudsak handlar det om kompletteringsbeställningar när man vuxit ur sin tröja. Huvudregeln ni vid behov behöver förmedla är att vi inte köper in nya tröjor annat än att befintliga tröjor lämnas in (undantaget är egen-inköpta bortatröjor, där det även ofta förekommit namntryck).
• Samla in gula matchtröjor (och även svarta där förening stått för kostnaden) från spelare som slutar eller byter storlek. Det är jätteviktigt att ni får tillbaka dessa då det är en stor besparing för föreningen om vi kan återanvända dom.
Föreningen bjuder på ett ex av matchshorts och träningsoverallsjacka som alltid förväntas användas vid match och under cuper.
• Säkerställa att ni har komplett målvaktsutrustning.
o Vadderad undertröja
o Överdragströja
o Byxor
o Hjälm
o Knäskydd
o Handskar
o Suspensoar för killarna
Våra målvaktsutrustningar går i arv, men i situationer när bytessystemet inte kan tillgodose behovet så kan föreningen ge ett extra målvaktsbidrag på 1.000 kr för inköp av kompletterande utrustning. För helt nystartade lag ombesörjer föreningen att laget får ett ”start-kit” till målvakt.
• Säkerställa att ni har tillgång till en förbandskudde/väska i samband
med träning och match.
• Säkerställa att ni har tillräckligt med bollar, koner och västar till
träningar och matcher.
• Efter avslutad säsong samla in samtliga gula matchtröjor och inför
nästa säsongsstart vid behov byta mot nya storlekar.
• Administrera det materialbidrag som föreningen vissa år delar ut och som skall hjälpa till att täcka kompletterande inköp av främst förbrukningsutrustning. Fn 1.500 kr/år. Extra målvaktsbidrag kan fås vid behov, fn 1.000 kr. För godkännande och senare utbetalning av dessa bidrag mailar man först kansliet@tojnanibk.se med en plan för hur pengarna planeras att nyttjas - efter inköp behöver kvitton redovisas.
BESTÄLLNINGSRUTIN ASSIST
Följande beställningsrutin gäller för matchtröjor och de plagg där föreningen står för grunduppsättningen; Spelare/föräldrar skickar sina behov till egna lagets Materialansvarige som i sin tur sammanställer lagets behov och mailar kansliet@tojnanibk.se .Vi har inte möjlighet att hantera en-och-en behov utan Materialansvariga behöver sammanställa egna lagets behov - vi ser framför oss ett samlat underlag i början av varje termin och ett någon gång i mitten av terminen. Inkludera Lagnamn, kontaktuppgifter materialansvarig, typ av plagg, storlek och siffra på matchtröja eller initial på overallsjacka och ledarpiké / T-shirt.
Ni blir aviserade när beställningen är redo för leverans/upphämtning.